יום חמישי, 28 באוגוסט 2008

חיפוש שולחני - Desktop Search

בזמן שכלי חיפוש שולחני (Desktop Search) נעשים יותר ויותר נפוצים, ברוב המקרים למחלקת ה IT אין מדיניות מוצהרת באשר לשימוש בכלים אלה - באילו כלים להשתמש? האם ניתן/לא ניתן להוריד כלים "חינמיים"? היכן ניתן לחפש?

במפגש שולחן עגול בנושא חיפוש פנים ארגוני עלה גם נושא החיפוש השולחני.
ב 83% מהארגונים שהשתתפו בדיון אין כיום מדיניות בנושא השימוש בכלי חיפוש שולחניים אישיים.
רק בארגונים אחדים צוין כי קיימת מדיניות בנושא זה.
היו מספר קטן של ארגונים שציין כי נתקל בבעיות ממשיות בשימוש בכלים אלה על ידי העובדים, שני ארגונים ציינו השפעה שלילית על ביצועי המחשב ואחד מהם ציין כי תחנות עבודה ממש "נתקעו", בארגון אחר נתקלו בהתנגדות אבטחת מידע.

נקודה מעניינת שעלתה בדיון היא שישנם ארגונים שאינם מגבילים את השימוש בכלים אלה, אך גם מצד שני אינם רוצים "לדחוף" יותר מדי את משתמשי הארגון להשתמש בכלים אלה, ולהערכתם - הכרזה על מדיניות בתחום החיפוש השולחני עשויה לדחוף משתמשים בדיוק לכיוון זה.
למה ארגונים אינם רוצים לדחוף את החיפוש האישי? מכיוון שהוא מפחית את רמת השיתוף הארגוני, וכי בסופו של דבר המטרה היא להעביר כמה שיותר מידע מה desktops לרשת. בעוד ששימוש בחיפוש אישי עשוי לקבע את שמירת המסמכים בפולדרים האישיים של המשתמש. מה האינטרנס שלו לשמור אותם במערכת ניהול התוכן המרכזית?

בארגונים בהם כן קיימת כיום מדיניות בנושא חיפוש ארגוני, באחד מהם לדוגמה המדיניות הכללית בארגון היא שלא להתקין תכניות פרטיות (גם אם חינמיות); בארגון אחר דווקא הוחלט על מדיניות של הפצת מנוע חיפוש שולחני לצורך חיפוש אישי בתחנת העבודה של המשתמש כאשר ההגבלה היא שהעובד מחפש אך ורק בחומרים אליהם הוא מורשה לגשת.

ישנן כמה בדיקות לא פורמאליות שנעשו על מנת לקבוע מי מהכלים יותר טובים? גוגל לעומת מיקרוסופט? או אולי כלים כגון קופרניק ו X1? ניתן למצוא אחת מסקירות אלה כאן (השוואה בין מיקרוסופט לגוגל בתחום ה desktop search).
סקירה נוספת בין כלים שונים (מיקרוסופט, גוגל, X1, קופרניק) ניתן למצוא כאן.

אין תגובות: