יום שלישי, 12 באוגוסט 2008

מה קורה כשספק פתאום מעלה את אחוזי התחזוקה?

SAP הודיעה בחודשים האחרונים שהיא תעביר באופן הדרגתי את לקוחותיה למדרגת תחזוקה יותר גבוהה, מה שאומר שהיא תעלה הדרגתית את עלויות התחזוקה שלה מ 17% (לארגונים שהשתמשו בחבילת התמיכה הבסיסית) ל-22% עד 2012.

מאז הידיעה שיצאה בחו"ל, יצאו עוד כמה ידיעות שמראות שארגוני משתמשי SAP מאוד לא מרוצים מהמהלך.

הטענה העיקרית שהם מעלים הם שאין להם בחירה והם "מוכרחים" על ידי SAP לעבור למודל תמיכה יקר יותר שאולי כולל יותר אלמנטים, אבל ייתכן שארגון כלל לא צריך את אותם ערכים מוספים.

לאחרונה פורסמו כמה ידיעות שמראות חוסר שביעות רצון של ארגוני משתמשים ממהלך זה.

מה המניע מאחורי המהלך? האם השיקול הוא כספי לחלוטין? מה היתרון בכך לארגוני המשתמשים?



לדעתי מה שבסופו של דבר יכריע הוא עד כמה תהיה לארגונים בחירה בנושא זה. כבר כיום אני משוחחת עם ארגונים שמדברים על עלויות תחזוקה מאוד גבוהות של סביבות ה-ERP שלהם (לאו דווקא סביבת SAP) ומחפשים כל הזמן דרכים לקצץ.

בכל אופן, ברור ש SAP מהווה כיום תשתית אפליקטיבית חשובה מאוד (ולעתים אפילו ליבתית) כך שארגונים יצטרכו להיערך תקציבית לנושא זה.

אין תגובות: