יום רביעי, 22 באוקטובר 2008

האם ארגונים כבר מוכנים לאמץ כלי Workflow?

כבר זמן מה אני עוקבת אחרי תחום ה-BPM בארץ (מהצד העסקי, לא התשתיתי), שמדשדש הרבה אחרי השוק התוסס בחו"ל. בעוד שישנם תחומים הדומים מבחינת סדר העדיפות שלהם בארץ ובחו"ל (BI, לדוגמה, שנמצא בראש סדר העדיפויות של המנמ"ר), קיים פער ניכר בין רמת העניין שארגונים בחו"ל מביעים לרמת העניין היחסית נמוכה בישראל. תחום ה- BPM עדיין נחשב לתחום התחלתי/לא בשל, שעדיין לא עשה את הפריצה בישראל.

יחד עם זאת, לאחרונה אנו רואים כי ארגונים מתחילים להביע יותר עניין ב Human oriented BPM – בתהליכים אשר יותר מכווני-אנשים (לעתים מכונים תהליכי person to person ). כלי Workflow מטפלים בתהליכי person to person , ולרוב מתלווים למסמך אלקטרוני/מסמך כלשהוא (לדוגמה, תהליך אישור נסיעת עובד לחו"ל, אישור בקשת רכש, תהליך קליטת עובד).

במטרה לבחון מהי רמת המוכנות של ארגונים לאימוץ שיטות וכלי Workflow, וכן גיבוש טיפים ולקחים מארגונים שכבר עוסקים בנושא, החלטתי לקיים שולחן עגול בנושא.

בין השאלות אותן נעלה בדיון:
· מה מצב שוק ה Workflow בישראל? האם ארגונים עושים שימוש בכלים אלה, ולאילו צרכים? האם לצרכים אדמיניסטרטיביים אשר אינם מטופלים על ידי מערכות אחרות, או האם גם לתהליכי ליבה?
· מה המאמץ הנדרש בכניסה לתחום זה? איך להיערך? מהי עקומת הלמידה?
· עד כמה אפשרי לתת למחלקות עסקיות/אנשי או"ש לתכנן תהליכים בעצמן באמצעות כלים אלה?
· עד כמה ארגונים מאמצים כלים למידול וניתוח תהליכים עסקיים ( Business process analysis, business process modeling tools )?
· כיצד מקשרים את סביבת המידול לסביבת האקטיבציה?
· איך מתמודדים עם מפת הספקים המבלבלת והעובדה שספקי Workflow מגיעים מכיוונים מאוד שונים (ספקי אפליקציות, ספקי WF ייעודיים, ספקי אינטגרציה ותשתיות, ספקי פלטפורמות, ספקי ניהול תוכן וכד')?

מפגש זה מהווה דיון בין כ-15 ארגוני משתמשים שמתמודדים עם סוגיות אלה. מטרת המפגש לאפשר דיון והחלפת רעיונות בנושא. אם ברצונך להשתתף, אנא הירשם ע"י שליחת מייל לאתי

etty@stki.info ושמרית Shimrit@stki.info או טלפונית בטל': 09-7907000 (אתי או שמרית).
(המפגש מוגבל לארגוני משתתפים בלבד ולא לספקים או יועצים).
כרגיל, לאחר קיום המפגש אעלה את סיכום התובנות העיקריות כאן.
המפגש ייערך בתאריך 15.12 (יום שני) בין השעות 09:30 – 13:00 ויתקיים במשרדנו שבבני ציון.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מנסיון אישי,
יש יותר ביקוש ליישום תהליכי WF אצלנו בארגון מאשר ה-IT מסוגל לספק והתיעדוף מתבצע אחת לתקופה בדיונים מסודרים על תוכנית העבודה של ה-IT.
השאיפה הינה לא רק ליישום פשטני של מיחשוב תהליך האישורים אלא גם עדכון מקבילי של מערכות הליבה ע"י כלי ה-WF.

איל

Einat Shimoni אמר/ה...

הי איל,
תוכל לתת דוגמה של עדכון מקבילי שכזה?
לדעתי ישנן 2 רמות של workflow: האחת היא של "סבב אישורים" די פשוט שאומר שישנו טופס שעובר תהליך חתימות/אישורים מסוים.
השניה היא של תהליך יותר מסועף, שבדרך כלל גם "נוגע" ברמה מוגבלת במערכות (בדר"כ הכוונה לעדכון נתון במערכת/ בדיקת נתון ממערכת).
חלק מהסיבה שתחום ה"BPM" צמח (כאמור, בארץ זה עדיין רק בהתחלה) הוא להסתכל על תהליך ולא משנה אם מדובר על תהליך ברמת אנשים, מערכות וכד'. אבל, לדעתי, אנחנו עוד די רחוקים מזה.

אנונימי אמר/ה...

שלום עינת,
אני מדבר על הסוג השני.
הישראלי "העצל" תמיד יירצה שהמערכת תעשה בשבילו את העדכון. למה לעבוד אם המחשב יכול לעשות את זה.
הסוג השני מורכב יותר טכנולוגית ליישום, אבל זה רק עניין של זמן. כבר היום מפתחים אצלנו רכיבים אחידים לעדכון חוזר של המערכת המרכזית ואני מאמין שלא ירחק היום ונוכל לקנות כאלו למגוון מערכות.

איל