יום חמישי, 16 באוקטובר 2008

אילו פתרונות מחלקת ה-IT מספקת למנהל הפיננסי?

במשך שנים התסמן פער ברור בין השוק הבינלאומי לשוק הישראלי בכל הנוגע לכלי תכנון פיננסי, או כאלה הנכללים תחת מונח המטריה: CPM - Corporate Performance Strategy. מונח זה כולל בתוכו תתי-תחומים רבים כגון תכנון תקציב, תמחיר, איחוד דוחות כספיים, Balanced Scorecards ועוד ובשנים האחרונות זוכה לעדנה בשוק הבינלאומי. אולם בישראל רוב הארגונים יישמו רק רכיב קטן מתוך מכלול זה, ורבים מהם מתחילים להתעניין בתחום לאחרונה בצורה יותר עמוקה. מעטים הארגונים בישראל שחיברו בין תהליך התכנון האסטרטגי והתכנון הפיננסי, לפעולתו השוטפת של הארגון כדוגמת יוזמות Balanced Scorecard חוצות ארגון.

כאמור, לאחרונה חלה התעוררות בקרב ארגונים ישראלים בכל הקשור לכלי תכנון ובקרה למנהל הפיננסי. בעוד שבעבר רוב הכלים אשר סופקו ל-CFO היו תפעוליים באופיים (כחלק משלב א' בפרויקטי ERP), כיום מנהלים פיננסים דורשים (וגם מקבלים) יותר כלי תכנון ובקרה.

בשל מגמה זו החלטתי לערוך שולחן עגול בנושא "פתרונות למנהל הפיננסי (CFO)", מתוך תקווה שלמפגש יגיעו "שני הצדדים" - גם הן נציג מחלקת IT והן מנהל הפיננסי/נציג מטעמו.

במפגש נבדוק אילו כלים ופתרונות המנהל הפיננסי כיום צריך, וכיצד מחלקת ה-IT יכולה לתמוך בצרכים אלה? במפגש נעלה את השאלות הבאות (עד כמה שיאפשר הזמן):
· מה כבר נעשה בארגונים מבחינת פתרונות למנהל הפיננסי?
· מה יהיו הכלים הבאים אותן מחלקות IT תידרשנה לספק למנהלים פיננסים, במיוחד בתקופות של חוסר יציבות כלכלית? מהו הדגש בתוך מכלול כלים אלה (האם אנליטי? האם תפעולי?)
· מה בין ERP לפתרונות פיננסים? האם הפתרונות הפיננסים מגיעים מסביבות הERP או שיש להסתכל על תחום זה כייחודי, המצריך פתרונות Best of breed?
· המלצות וטיפים לארגונים הנכנסים לתחום

כמובן שכרגיל, לאחר המפגש, מסקנות הדיון, ההמלצות והתובנות שיעלו, יפורסמו כאן.

המפגש ייערך בתאריך 05.11 (יום רביעי) בין השעות 09:30 – 13:00 ויתקיים במשרדנו שבבני ציון. המפגש מיועד לארגוני משתמשים בלבד (ולא לספקים או יועצים). אם ברצונכם להירשם, אנא שלחו מייל לאתי etty@stki.info או שמרית shimrit@stki.info או טלפונית 09-7907000 (אתי או שמרית).

אין תגובות: