יום רביעי, 16 ביולי 2008

מה השלב הבא אחרי העלאת ERP לאוויר? מהו ERP 2?

ארגונים גדולים רבים בישראל כבר יישמו דור א' של חבילות ERP ומספקים כיום לארגוניהם תשתית ERP לניהול משאביהם הפנימיים, בדרך כלל סביב ניהול הפיננסים, הלוגיסטיקה ולעתים גם משאבי האנוש של הארגון.
אולם "פרויקט" ERP אף פעם למעשה לא מסתיים, ולאחר ייצוב המערכת ארגונים בדרך כלל נכנסים ל"שלב ב" של יוזמות ERP. שלב זה של היישום כולל אחד או כמה מהמאמצים הבאים:
  • שימוש במודולים "מתמחים" / "מתקדמים" – בעוד שבעבר ניתן היה לתחום ביתר קלות את התחום בו מפסיק ה-ERP ומתחילות מערכות ליבה ומערכות אחרות, כיום חבילות ה-ERP כוללות (גם אם לא תמיד באופן המיטבי) יכולות שקשורות לעסק הליבה של הארגון, יכולות CRM, יכולות סביב ניהול שרשרת האספקה, וכן כל מיני מודולים "מיוחדים" שבעבר ארגונים לא שיערו שיוכלו לקבל ממערכות ה ERP, כגון: ניהול נכסים, ניהול פרויקטים וכד'. במפגש נבדוק אילו מודולים מעניינים ארגונים כשלב ב' ליישומיהם; היכן לדעתם (אם בכלל) צריך לעבור הגבול בין הצרכים העסקיים המטופלים על ידי מערכות ה-ERP ובין אלה שמערכות אחרות BoB צריכות לטפל בהם?
  • שילוב רכיבי תשתית בERP – רוב הארגונים שכבר יישמו SAP כבר נכנסו, לרוב כשלב ב', ליישום רכיבים תשתיתיים של ה-Netweaver (XI, BW, פורטל וכד'). אנו רואים כי השימוש ברכיבים אלה הולך וגדל (BW, פורטל בעיקר) אולם מציב לא מעט שאלות "ארכיטקטורה" בארגון, כגון: ה-DW הארגוני אל מול ה-BW? הפורטל הארגוני אל מול פורטל SAP? שאלות אלה התחילו לאחרונה להתעורר גם בקרב ארגוני אורקל שמביעים עניין גדול בשכבת ה-Fusion שלה, במיוחד בתחום ה-BI וגם בתחומי BPM – BPEL. במפגש נדבר על האופן בו ארגונים תופסים רכיבים אלה, מקומם בארגון, והאופן בו ארגונים מתכננים את הארכיטקטורה הארגונית בהתאם.
  • שדרוג המערכות - חלק מארגוני אורקל ERP הגדולים שוקלים מעבר ל Oracle Applications גרסה 12, ורוב ארגוני SAP הגדולים עוסקים כיום בתכנון היערכות ותקצוב שדרוג לגרסת ECC 6.0 של SAP או במעבר בפועל לגרסה זו.

במפגש השולחן העגול דנו בנושאים אלה, וכן בנושאי בניית מערך התמיכה וה- Center of Excellence של הERP בארגון. כמו כן שוחחנו על גודל מחלקות אלה ביחס למספר משתמשי ה ERP בארגון.

לינק למאמר המלא - סיכום שולחן עגול בנושא ERP 2

אין תגובות: