יום חמישי, 30 באפריל 2009

הפרויקט: ניהול ידע. הלקוח: מחלקת ה-IT

רוב מחלקות ה-IT בארגונים, גדולים וקטנים כאחד, אינם משתמשים "כבדים" של טכנולוגיות מידע בעצמם. זוהי עובדה ידועה בשוק ה-IT אותה אנו מתארים כמקרה קלאסי של "הסנדלר הולך יחף". בשנתיים האחרונות מצב זה החל להשתנות, כאשר ארגוני IT מכניסים יותר ויותר כלים לניהול האופרציות הפנימיות, ולא מדובר רק על כלי שליטה ובקרה וכלים המיועדים לניהול טכנולוגי, אלא על כלים בעלי אוריינטציה יותר עסקית.
אחד התחומים שעליו ארגונים שואלים אותנו יותר לאחרונה הוא "ניהול ידע ל-IT". במחלקת ה-IT מתקיימים תהליכים יומיומיים אשר המידע לגביהם לרוב אינו מנוהל, וכמעט בכל המקרים הידע "מומצא מחדש", רמת ה-Reuse הנה נמוכה למדי, וישנה הרגשה ש"עובדים בצורה לא נכונה".
בשנה האחרונה היו ארגונים אחדים שעסקו בפרויקטי ניהול ידע ל IT. ברוב המקרים פרויקט זה יכלול פורטל ארגוני, ניהול מסמכים הקשורים בפרויקטי IT, איפיון פרויקטים, ולאחרונה גם Wiki לניהול תכנים של פרויקטים, מילון מונחי IT, וה"דובדבן" שבקצפת - דשבורד שמציג מדדי IT כגון שביעות רצון לקוחות, זמינות ושירותיות.

מעניין לציין כי בתחום מתעורר זה אין הרבה היצע של "כלים ארוזים" מצד הספקים שמגיעים עם כלי טכנולוגי המכיל כל רכיבים אלה, וחשוב מכך - אין הרבה כאלה המספקים את הידע המובנה והארוז לגבי ניהול ידע לתהליכי IT.
לדוגמה, דשבורד מובנה לתחום ה-IT - אילו מדדים צריכים להופיע? כיצד מודדים אותם? מהם ה Thresholds המקובלים בעולם?)

בקרוב אקיים מפגש שולחן עגול ללקוחותינו בנושא שימוש בכלי Web 2.0 לצרכי ניהול ידע. במפגש זה נדבר, בין שאר הנושאים, גם על שימוש בכלי כדוגמת ה Wiki לניהול ידע למחלקת IT (על פי התכנון אמורים להגיע ארגונים שידברו על יישום כזה בארגונם).

אעדכן בהמשך לגבי תובנות ויישומים מעניינים בנושא זה.

תגובה 1:

Yigal Chamish אמר/ה...

היי עינת,
אני לא לקוח שלכם, אבל מעוניין להשתתף. אפשרי?!