עד שנגיע לזמנים טובים יותר, נראה כי פרויקטי ה-IT יתאפיינו בSCOPE מצומצם, לו"ז קצר (חצי שנה - שנה), ובעיקר ברמת סיכון נמוכה (טכנולוגיה בשלה, שארגונים אחרים כבר משתמשים בה, נתמכת בישראל).
כיצד נראה הפרויקט המושלם לשנה תקציבית קשה?
- קצר! (מס' חודשים עד שנה)
- ממשק ידידותי למשתמש (=הפחתת עלויות ההדרכה)
- מוצר גמיש/קל לפיתוח (=הורדת עלויות אנשי תחזוקה חיצוניים)
- ROI מאוד מהיר (מס' חודשים)
- עדיפות לפרויקטים שמסייעים בקיצוץ עלויות (לדוגמה - self service וחיזוק אתר האינטרנט כדרך להפחתת עלויות מוקד התמיכה הטלפוני; חשיפת נתונים בתוך האפליקציות כדרך לקצץ רשיונות תוכנה למשתמשים שרק זקוקים לצפות בנתונים בצורה מוגבלת; EPSS/ הנחיית נציגים במוקד השירות כדרך להפחתת עלות ההדרכה לנציגים)
מה זה אומר? שפרויקטים בתחומים פחות בשלים (לדוגמה, MDM/ Data Governance) יקבלו עדיפות נמוכה יותר. וזו בהחלט בעיה. הרבה מאותן טכנולוגיות בעלי בשלות יותר נמוכה (MDM, BPM...) הם אלה שיכולים לעשות שינוי של ממש כשהארגון יתחיל לדרוש ממחלקת הIT פתרונות ליום שלאחר המשבר.
המלצתי היא לנצל שנה זו על מנת להיערך ארגונית לתחום חדש (הכנה לפרויקט BPM עשויה לקחת כשנה - כולל היערכות תשתיתית וארגונית), ללמוד את הנושא, ואף להתנסות בו בצורה מצומצמת יותר אם הדבר אפשרי.
לדוגמה, זוהי הזדמנות טובה לבחון את מודל ה-SaaS בתחום מסוים (לדוגמה, תהליכים סביב נושא משאבי אנוש - הערכת עובדים, ניהול נסיעות לחו"ל, ניהול תמריצים). זהו מודל עסקי וכלכלי חדש שלעתים יכול לעשות את ההבדל בין לספק פיתרון לבין לדחות את הפרויקט.
ובינתיים, שיהיה לכולם חג שמח!
יום שלישי, 7 באפריל 2009
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה