יום שני, 20 באפריל 2009

רכישת SUN על ידי אורקל - משמעות נוספת

חדשות מרעישות היום בעולם ה IT - אורקל מתכוונת לרכוש את SUN (זאת לאחר שניסיון IBM לא צלח). בנוסף למשמעויות המתבקשות של הרכישה בתחומי החומרה, שרתים, בסיסי נתונים, ופלטפורמות (על כך תוכלו לקרוא בפוסט פרשנות של פיני כהן על הנושא), לרכישה יש גם משמעות בשוק ה-BPM.

כבר כיום לאורקל יש אוסף גדול של מוצרי BPM בעלי יכולות חופפות, מה שיוצר מעט בלבול של הארגונים בהקשר למפת הדרכים שלה בתחום זה: מוצר הBPM של אורקל - BPEL, מוצרי BEA שנרכשה - WLI, כעת "BPM", וכעת עקב רכישת SUN - גם JCAPS - Java Composite Applications Platform Suite (מוצר BPM-SOA של SUN).
מכיוון שזהו חלק די "קטן" בתמהיל מוצריה של חברת SUN ובוודאי לא המרכיב העיקרי בהחלטה לרכישת SUN על ידי אורקל, יש להניח שגם ייקח זמן לא מבוטל עד אשר נדע מהו מיקומו של מוצר BPM נוסף זה באוסף כלי ה-BPM של אורקל. יש להניח שאורקל תפעל בתחום זה באופן דומה לפעילותה בסדרת רכישות האחרונות שביצעה בהן הבטיחה ללקוחותיה תמיכה "לכל החיים" במערכות שנרכשו. עדיין, ארגונים ירצו לדעת איזה מוצר מבין 3-4 המוצרים שכעת החברה מציעה בנישת הBPM יהיה המוצר היותר "אסטרטגי" ונדחף לאורך זמן, מתוך רצון להפחית סיכון והנחה שלא ניתן להשקיע באותה המידה בכל המוצרים וכי חלקם יזכו ליותר תשומת לב.
זהו חלק נוסף, קטן מאוד יחסית, ברכישה הגדולה והמשמעותית הזאת.

בשנים האחרונות קצב הרכישות המשמעותיות גדל, דבר שגורם לארגונים אי נוחות בבואם לבחור חבילת stand alone (מתוך חשש להמשך תמיכה באותו מוצר לאורך זמן, במיוחד אם המוצר/חברה מהווים מועמד טוב לרכישה). גם מצד הספקים בישראל מצב זה הנו בעייתי. ספק ישראלי שמתבסס על ייצוג מוצר הפך בהחלט להיות בעל רמת סיכון ברורה, שמא אותו מוצר יירכש ולחברה הרוכשת כבר יהיה נציג בישראל. לכן, בשנתיים האחרונות בהחלט יש מגמה בישראל של פיזור הסיכונים, חלק מהספקים אף עוברים להעדיף ייצוג של חברות ישראליות קטנות ולא חברות בינלאומיות (למרות שגם פה ישנה רמת סיכון מסוימת, אך שונה).

אין תגובות: