יום שני, 16 בפברואר 2009

רשמים ממפגש שולחן עגול - Oracle Applications

בדר"כ מפגשי שולחנות עגולים שאנחנו עושים סובבים סביב תחום טכנולוגי - ניהול מסמכים, BI, ERP, CRM, ולא סביב סביבה טכנולוגית ספציפית (אורקל/סאפ/מיקרוסופט...). החלטנו לחרוג ממנהגנו ולערוך 2 מפגשים מקבילים:
  • מפגש למנהלי אפליקציות בסביבת Oracle Applications
  • ובמקביל - מפגש למנהלי SAP
במפגש הראשון (מסדרת מפגשים צפויים עתידיים) שנערך בנושא Oracle Apps, נושאי הדיון שעלו: סוגיות סביב מחלקת ה-ERP, סוגיות תמיכה במשתמשים, מדיניות שדרוגים, ניהול תצורה וגרסאות - עלה כנושא חשוב ביותר, תהליך טיפול בדרישות לשינויים, תחזוקה, כלים משלימים מספקים אחרים. את סיכום המפגש המלא תוכלו למצוא כאן.

הנה מידע (חלקי) לגבי כמה מהנושאים שעלו:

מבנה מחלקת ה-ERP - Oracle
בארגון ה IT לרוב קיימות מספר מחלקות פיתוח ומחלקת הERP מהווה רק אחת מהן, לצד מחלקות CRM, ליבה/בילינג/בנקאית, BI (וזה במקרה בו ה ERP מהווה "עוד מערכת" ולא המערכת העיקרית). לעתים קיימות מחלקות "רוחביות" נוספות (לדוגמה, מנהלי פרויקטים רוחביים).
בתוך מחלקת הERP, ישנה חלוקת תפקידים ל:
1. מיישמים (לרוב מתפקדים גם כתומכים),
2. תכניתנים (ERP ו CRM – צוותים שונים),
3. אנשי "תשתיות ייעודיות"/DBAs.
חלוקה נוספת הנה מקצועית - אנשי לוגיסטי, פיננסי, HR.


יחסי כוח אדם
אחוז אנשי מחלקת הERP מכלל אנשי ה-IT נע בין 3% (בארגון בעל יחידת IT מאוד גדולה ובו ה-ERP אינו מנהל את ליבת הארגון) ל-20% (בארגון בעל יחידת IT קטנה יחסית וERP שמנהל את ליבת הארגון).
מתוך צוות הERP: 65% אנשי יישום ותמיכה, 35% אנשי פיתוח ו-DBA
יחס של בין 1:20 ל1:50 (על כל אדם אחד במחלקת ה ERP יש 50 משתמשים בERP)

שימוש בכ"א חיצוני
רוב משתתפי הארגון משתמשים בכ"א חיצוני במידה מינורית. בין היתרונות שצוינו – כוח האדם החיצוני מקדם מבחינה מקצועית את צוותי הפיתוח.


ניהול תצורה וגרסאות
צוין כי נושא ניהול השינויים קיים באופן מאוד חלקי באורקל, הנושא שחסר באופן מיוחד הנו נושא העברת גרסאות. בארגונים שונים פותחו יכולות סביב זה או שמשתמשים במוצרי צד שלישי (כמו לדוגמה מוצר של חברת Unitask). בגרסאות הבאות לאורקל יהיה כלי לניהול enterprise manager. יהיה סוג של addon שם לאורקל APPS.
מספר הקסטומיזציות שארגונים היותר גדולים במפגש ביצעו נע בין 900 ל 1900. אופן
ניהול שינויים אצל אחד מהמשתתפים – כל פיתוח מנוהל כקסטומיזציה, כל קסטומיזציה באיפיון "מתגלגל" (מתקדם בגרסאות). יש להם מערכת ניהול תצורה Starteam שבה הם מנהלים את הקסטומיזציות.
כל כמה זמן מעבירים שינויים לפרודקשן? בארגון בו ל IT יש יותר כוח אל מול הארגון שינויי ה ERP מועלים במסגרת "גרסת IT" כל 3 חודשים (כלומר, כל המערכות עולות באותו יום, ה ERP לא עולה בנפרד). ארגונים אחרים ציינו שדבר זה לא יתקבל בארגונם וכי לוחצים עליהם לשחרר גרסאות יותר מוקדם.
רוב המשתתפים עובדים ב 4 גרסאות שנתיות. אצל אחד מהם משתדלים בכל חודש להעלות מיני גרסה ופעם ברבעון להעלות גרסה גדולה. משתמשים ב HARVEST לאריזה (העברה של תכנה). אם יש setups שניתן להעביר דרך תשתית אורקל.

לחצו כאן לצפייה והורדת סיכום הדיון המלא.

בהמשך אעלה גם את סיכום השולחן העגול בנושא SAP.

אין תגובות: