יום שני, 22 בפברואר 2010

ההכנות לכנס השנתי בעיצומן

בכל שנה מגיע הזמן בו האנליסטים של STKI "יורדים למחתרת", מסכמים את המחקרים השנתיים, תוצאות הסקרים שערכנו מול לקוחותינו (שמאוד עוזרים לנו - תודה!), תובנות שעלו מאינטראקציות רבות עם ארגונים מכל התעשיות השונות, ובעיקר נקברים בתוך הררי מחקרים... הכל במטרה לספק בכנס השנתי תובנות בינלאומיות ומקומיות לגבי המגמות החשובות בתחום ה-IT.

בימים אלה ממש אנחנו קוראים, שואלים, מראיינים, מנתחים, ועוסקים מצד אחד במבט לאחור (סיכום של שנת 2009 ה"מאתגרת" משהו), ובמבט לקראת השנים הקרובות שמבטיחות להיות קצת יותר טובות.

הססמה שבחרנו לכנס השנה מדברת על הצורך לאזן בין סטנדרטיזציה לבין חדשנות. למה הכוונה?

מצד אחד ארגונים ינסו לייעל את האופרציות השונות, לשפר יחסי כוח אדם, להוריד עלויות תחזוקה, ליצור מרכזי shared service, לבחון מודלי אספקת שירותים לארגון, "לעטוף" סביבות אפליקטיביות שונות במעטפות שונות על מנת לשפר אספקת שירותים אפליקטיביים, להפחית סיבוכיות אפליקציות ולשאוף ליותר סטנדרטיזציה בפורטפוליו האפליקציות הארגוני.

מצד שני עם שנת 2010 מגיעה גם אווירה קצת אופטימית, וזו מחזירה לשולחן את הפוקוס בפרויקטים חדשים, בהבאת ערכים מסוג חדש, בתמיכה בתהליכי חדשנות שמתחוללים כיום בארגונים. יש לא מעט פרויקטים שנדחו ב 2009 (עד שיגיעו ימים טובים יותר) ואלה חוזרים כיום לסדר היום, בתוכם גם פרויקטי ליבה משמעותיים וגדולים. בתחומי ה-CRM נדרשת חשיבה חדשה, הסתכלות על השכבות הבאות שניתן לספק מעל ה"תשתית" שכבר נבנתה. נושא של ריבוי ערוצים יהווה אתגר עיקרי.מה כבר ניתן לחדש בתחום ה-BI? מסתבר שהרבה, התחום לא מפסיק לחדש ולהתחדש ובכנס נדבר על מגמות מעניינות חדשות בתחום שעדיין ממשיך לככב כאחד מהתחומים החשובים ביותר לארגון גם בשנה הקרובה.

הכנס יעסוק באיזון העדין שבין שתי מטרות אלה - סטנדרטיזציה אל מול הצורך בחדשנות.

נושאים נוספים שנכסה בתחום האפליקציות - SaaS, אפליקציות "ניידות", מגמות בתחום ניהול הידע, טשטוש הגבולות בין עבודה - חיים בקרב העובדים והלקוחות שהנם כיום הרבה יותר דיגיטליים, פעילים במדיות חברתיות, ומשתמשים במכשירי טלפון ניידים חכמים - מה כל זה אומר מבחינת אספקת שירותי IT לעובדים? ללקוחות? בתחום ה ERP נדבר על השלבים הבאים הצפויים - ERP 2 ו ERP 3, ונציג תוצאות סקר יחסי כ"א בתחומים אפליקטיביים שונים.
את האג'נדה של הכנס אפשר למצוא כאן.


אין תגובות: