יום שני, 11 בינואר 2010

BI לנתוני SAP - רשמים משולחן עגול

בשולחן עגול בנושא BI לנתוני SAP בו השתתפו ארגונים משתמשי SAP, עלו הנושאים הבאים:
  • שימוש ב-BW של SAP כ ETL מובנה לנתוני SAP: במפגש הייתה הסכמה כללית על השימוש הרצוי ב-BW כ'שער' לנתוני SAP. כלומר, גישה לנתוני SAP לא תתבצע ישירות מול ה-SAP התפעולי, אלא בכל מקרה הנתון יילקח מה-BW (עד כמה שניתן). השימוש ב-BW כשער גישה לנתונים הוגדר כ- Best practice. גם במקרה של ניתוח הנתונים שלא באמצעות כלי האחזור של BW, עדיין משתמשים ב-BW כמעין ETL מובנה. כמה ארגונים סיפרו כי הם מוציאים מידע מה-BW החוצה (באמצעות שימוש בכלי מובנה ב-SAP בשם Open Hub) בצורת קבצים שטוחים לדטהבייס חיצוני (אורקל, טרהדטה...) על מנת לנתח נתונים שם עם כלי אחזור שונים אליהם הארגון רגיל.
  • סוגיה מרכזית שעלתה: היכן לבצע ניתוחים משולבים המשלבים בין נתוני SAP ונתוני Non-SAP? בשנים האחרונות מגמת שילוב כלי BI / DW / ETL מובנים בתוך חבילות אפליקטיביות (ERP, CRM, ניהול קמפיינים, תכנון תקציב וכד') הולכת וגדלה, מה שמכתיב ארכיטקטורת DW יותר מבוזרת (על פי סקר שערכנו, לכ75% מהארגונים קיים DW מרכזי, ולצידו – מספר דטה מרטים ייעודיים ל ERP וכד'). אולם מה קורה כאשר צריך לבצע ניתוחים משולבים, תוך שימוש בנתונים המגיעים מהDW המרכזי והן מהדטה מרטים הייעודיים? במפגש עלתה שאלה זו כסוגיה מרכזית – היכן מבצעים ניתוחים משולבים? שתי הדרכים האפשריות לניתוח משולב של נתוני SAP בשילוב עם נתונים ממערכות תפעוליות אחרות: העברת נתוני NON SAP ל BW; והעברת נתוני SAP ל-DW הארגוני. במפגש עלו דוגמאות לכאן ולכאן ולא הייתה המלצה חותכת לדרך נכונה אחת, משום שהדבר תלוי בארגון, באופן יישום ה-SAP ובמידת מרכזיותו בארגון. שני פרמטרים עיקריים היוו קוים מנחים לבחירה:
    1. המידה בה הארגון מבוסס SAP (בארגונים מבוססי SAP בהם % הכיסוי של האפליקציות על ידי SAP היה גבוה, הנתונים הועברו ל-BW). אם ה-SAP מהווה רק סביבה לניהול תהליכים אדמיניסטרטיביים ומכסה רק עשרות % בודדים מתהליכי הארגון, בדר"כ בארגונים אלה קיים DW אחר, ולרוב - ביצוע ניתוחים 'משולבים' יבוצעו שם (למעט מקרי קצה בודדים בהם ה-BW מהווה המרכיב העיקרי בניתוח).
    2. שיקול נוסף מוביל – היכן המסה העיקרית של הנתונים? אם רוב הנתונים לצורך הניתוח המשולב נמצאים ב-SAP ורק מעט מגיעים מה-DW הארגוני, הם יועברו ל-BW ושם ייעשה הדיווח, ולהיפך. איפה שהמסה של הנתונים יותר גדולה – שם הם יישארו ויתוחקרו.
    אם אין צורך לניתוחים משולבים, משאירים את נתוני SAP ב-BW (משתדלים לא לשכפל).

נושאים נוספים שעלו:

  • ארגונים סיפרו ניסיונות לשימוש בכלי אחזור צד-שלישי מעל סביבת ה-BW.
  • במפגש עלו כמה טיפים ושיטות עבודה עליהן ארגונים המליצו. בין ההמלצות שעלו: שימוש ב SAP Portal ושימוש בסביבות עבודה מוכנות (Business packages) של SAP.
  • במפגש עלו גם יחסי כ"א ומיקומם הארגוני של אנשי הBW / SAP BI.

אין תגובות: