יום שבת, 25 ביולי 2009

הרצאה שהעברתי בנושא Web 2.0 לניהול ידע ב-SIGTRS

לפני כמה ימים העברתי מצגת בנושא שימוש בתפיסות וכלי Web 2.0 לצורך ניהול ידע ארגוני בפורום של קבוצת עניין מאוד מעניינת בשם SIGTRS אותה הקים ומנהל עופר דרורי. קבוצת העניין עוסקת בנושאי אחזור טקסט וניהול ידע שונים.
אני ממליצה בחום להיכנס לאתר של קבוצת עניין זו. האתר המכיל מאמרים, מצגות וסיכומי מפגשים של הפורום שנפגש באופן תקופתי. באתר קיימים מאמרים מרתקים כמו לדוגמה טמפלייט להשוואת מנועי חיפוש ועוד.

להלן לינק למאמר /תקציר של הרצאתי אשר פורסם באתר של הקבוצה.

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

שלום עינת,
קראתי בעניין את תקציר הרצאתך.
לדעתי חלק גדול מהארגונים עדיין לא מוכנים להטמעת כלי מדיה חברתית (אני מעדיף שם זה על פני Web 2.0). באינטרנט המדיה החברתית איננה סתם עוד סוג של טכנולוגיה, אלה תפיסה תרבותית וחברתית. על מנת שארגונים יוכלו לנצל את המדיה החברתית הם צריכים תחילה להתאים את התרבות הארגונית שלהם לתפיסה חדשה זאת. כפי שכתבת בהרצאה, מדובר על תפיסה של פתיחות וביזור. תפיסה זאת אינה מתאימה, ברוב המקרים, לארגונים היררכים קשיחים (מבנה ארגוני שנולד בימי המהפכה התעשיתית).
נושא התרבות הארגונית והקשר שלה לניהול הידע מעניין אותי במיוחד ואני מרבה לכתוב על כך בבלוג שלי:
http://noaminfo.com/myblog
בהזדמנות זאת אני מבקש להזמין אותך, ואת כל המתעניינים בניהול ידע, להצטרף לפורום לניהול ידע בישראל:
http://knowledgeil.ning.com/
דני נועם

Einat Shimoni אמר/ה...

שלום דן, מה שלומך?

אני מסכימה עם האמירה שחלק גדול מהארגונים אינם מוכנים להטמעת המדיה החברתית ולא ברור להם כלל במה (אם בכלל) זה יכול לקדם את העסקים שלהם. השאלה היא גם "את מי זה צריך לעניין בארגון"? האם מנהל השיווק (שצריך לבנות "מותג חברתי דיגיטלי" - social media identity? האם מנהל R&D / מי שאמון על נושא החדשנות שאמור להפיק תועלת רבה מ customer centric innovation? האם בעלי עניין אחרים? ומה תפקיד מחלקת מערכות מידע בכל זה?

כמי שמנהלת שיחות רבות עם אנשי מערכות מידע, יש עניין הולך וגובר לנסות ולהעלות לשולחן רעיונות (בדר"כ מאוד גמישים, זולים וקטנים) ליוזמות בתחום זה, למרות שברור להם לחלוטין שאין זה פרויקט טכנולוגי.

אני מכירה את הבלוג שלך, עוקבת אחריו, ואפילו מקבלת עדכונים ממנו. ממליצה בחום.

Unknown אמר/ה...

שלום עינת ותודה על ההמלצות,

בראש ובראשונה צריך להבדיל בין שימוש בכלי מדיה חברתית אינטרנטיים המשמשים לבניית מותג חברתי אינטרנטי, קשר ואיסוף מידע מלקוחות וכדומה, לבין שימוש בכלים פנים ארגוניים באינטראנט הארגוני. אני התכוונתי בעיקר לסוג השני.
לדעתי מי שצריך לקדם את הנושא בארגון הוא מנהל הידע. עליו להציע כלים אלו לגורמים שונים בארגון, תוך שילובם בתהליכים הארגוניים ובניית התרבות המתאימה. לדוגמה:
- אמצעי לאיסוף תובנות מפרויקטים, הבניתן והפצתן לכלל הארגון.
- אמצעי לאיסוף מודיעין תחרותי מאנשי מכירות, אנשי שיווק, וגורמים נוספים, והפיכת פיסות המידע לידע כלל ארגוני.

להשתמע
דני