יום שלישי, 23 בדצמבר 2008

כמה זמן העובדים שלכם (ואתם) מבזבזים על חיפוש מידע? יותר מדי!

כולנו יודעים שאיתור המידע שאנו צריכים לצורך ביצוע עבודתנו השוטפת הוא בעיה, אבל לראות את משמעויות בעיה זו במספרים - זה כבר משהו אחר. יצא לי לבדוק כמה תוצאות מחקרים לאחרונה, והנתונים - מדהימים:
לפי תוצאות של מחקר Butler Group (במסגרת דוח על מנועי חיפוש ארגוניים), עובד ידע טיפוסי מבזבז כרבע מיום העבודה על חיפוש מידע הדרוש להשלמת תפקידיו השונים. הנתון המתסכל עוד יותר הוא שרוב המידע נמצא בארגון. מישהו כבר כתב אותו, התעסק איתו, השתמש בו. אבל להביא את המידע הזה למי שצריך אותו, וברגע הנכון - זה כבר אתגר גדול.
אחרי כל החישובים של כמה עובדי ידע יש בארגון וכמה זמן הולך לאיבוד, התוצאה העגומה היא ששווי של 10% ממשכורת של עובד הולך לאיבוד, וזה המס שאנו משלמים על חוסר יכולתנו להתמודד עם עודף (ולא חוסר) המידע.
מחקרים נוספים מראים תמונה בעייתית גם כן, על פי סקר שנערך על ידי חברת Delphi בקרב 300 ארגונים, כ30% מבזבזים מעל 8 שעות בשבוע על חיפושים של מידע אלקטרוני – יום עבודה בשבוע!
סקר של BusinessWeek גורס שאיסוף מידע (וזו כבר הגדרה יותר רחבה) גוזלת מאיתנו 12 בשבוע:
הבעיה היא שאין פיתרון קסם. אין טכנולוגיה אחת שיכולה לפתור את הבעיה, החלק הגדול יותר של הבעיה היא תרבות ארגונית (שמתבטאת בין השאר בשליחת מייל על כל פיפס לא רלוונטי ולרשימות תפוצה לא רלוונטיות גם כן, ובחוסר מוטיבציה לשיתוף מידע, תהליכים ארגוניים לא מתאימים ועוד המון סיבות שטכנולוגיה לא יכולה לפתור).

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הקישורים בבלוג לא עובדים.

Einat Shimoni אמר/ה...

שלום,

תודה על התגובה, תוכל/י לציין איפה הקישורים לא עובדים? בדקתי את הקישורים בפוסט הזה והם עובדים.

תודה!
עינת